scena okriugli stoBazaart, Cedeum i Časopis Scena/Sterijino pozorje su u ponedeljak 22.09. u okviru programa Bitef polifonije organizovali Okrugli sto pod nazivom „POZORIŠTE I OBRAZOVANJE“. U UK „Parobrobrod" okupljeni su imali prilike da prisustvuju okruglom stolu čiji je povod bio istoimeni temat časopisa Scena (br.1-2 januar-jun 2014). Okrugli sto je bio zamišljen kao svojevrsni dinamični dijalog umetnika, pedagoga i naučnika koji dugi niz godina posvećeno rade na jačanju i razvijanju odnosa kulture i obrazovanja. Cilj je da se ukaže na značajne mogućnosti koje se otvaraju i novom pozorištu i novoj školi ako se stvore uslovi za međusobnu saradnju i da se razmotri kakve mogućnosti imaju pozorišta, obrazovne institucije i časopis Scena da doprinesu razvoju ove intersektorske saradnje.

Na okruglom stolu su učestvovali: Vlado Krušić, Anja Suša, Bojana Škorc, Sunčica Milosavljević, Maja Ristić, Milena Depolo, Diana Kržanić-Tepavac i Nataša Milović

Moderatorka je bila Marina Milivojević-Mađarev.

Slavimo raznolikost

Projekat „Slavimo raznolikost“ koji je Fondacija “Ana i Vlade Divac” pokrenula uz podršku Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji ima za cilj osnaživanje omladinskih organizacija i promociju raznolikosti među mladim ljudima u Srbiji. Pored ovoga, projekat ima za cilj povećanje mobilnosti mladih unutar zemlje i upoznavanje sa raznovrsnošću kulturnog, nacionalnog i verskog identiteta različitih krajeva Srbije.

Na konkursu će biti izabrano šest organizacija iz multikulturalnih i multietničkih sredina, koje će kroz programe razmene ojačati svoje kapaciteta i razmeniti iskustva u radu sa mladima, prikupljanju sredstava i saradnji sa lokalnom samoupravom. Po tri predstavnika iz svake od šest organizacija će učestvovati u radionicama i posetama  u trajanju od 7 dana.

scena1412Časopis preuzmite OVDE.

Najnoviji broj Scene (1/2, 2014) posvećen je odnosu pozorišta i obrazovanja i namenjen je podjednako pozorišnim stvaraocima kao i nastavnicima, učiteljima i pedagozima. Temat je zamišljen kao svojevrsni dinamični dijalog umetnika, pedagoga i naučnika koji dugi niz godina posvećeno rade na jačanju i razvijanju odnosa pozorišta i obrazovanja.

Na predloge nastavnika da se program interkulturalnog učenja kroz dramu IDEAL prilagodi različitim uzrastima dece i mladih, vaspitači, nastavnici i omladinski dramski pedagozi iz Zrenjanina, Niša, Smedereva i Beograda, okupljeni oko projekta OSTRVA i LOTREC centara u svojim gradovima, počeli su rad na izradi posebnih programa za različite uzraste. Programi se razrađuju za predškolski uzrast, decu u nižim i višim razredima osnovne škole i u srednjoj školi i omladinu aktivnu u dramskim studijima i omladinskim grupama. 

Rad teče tokom letnjih meseci, a program treba da bude spreman za prezentovanje studentima vaspitačkog, učiteljskog, nastavničkog i drugih usmerenja na seminarima na više fakulteta u Srbiji na jesen.

Uzrasno prilagođeni programi biće objavljeni u posebnim priručnicima i na web sajtu.

 

Zahvaljujemo se UK Parobrod na podršci i besprekornom gostoprimstvu!

KO MOŽE DA NAS NAUČI DA MISLIMO SOPSTVENOM GLAVOM?

Slučajnost (da li je?) da je treća tribina projekta OSTRVA održana drugog dana male mature (17.06.2014.) potcrtala je životnost teme „Ko može da nas nauči da mislimo sopstvenom glavom“ o kojoj se razgovaralo u „Parobrodu“.

Gosti tribine bili su dr Bojana Škorc, profesor Psihologije i Psihologije umetnosti na Fakultetu likovnih umetnosti, autorka knjige „Kreativnost u interakciji“; dr Ana Pešikan, profesor Opšte psihologije i šef Katedre za psihologiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu, koordinator ekspertske grupe za pisanje Strategije za osnovno i Strategije za opšte srednje obrazovanje; i glumac Slobodan Beštić, član Narodnog pozorišta koji se među prvima bavio dramom u obrazovanju, a sam se neprestano obrazuje i usavršava kroz različite metode i pozorišne tehnike.

BAZAART vas poziva na treću tribinu u okviru projekta OSTRVA
u utorak 17. juna u 19.00 u UK „Parobrod“. 

Na dan kada je naša tribina, osnovci polažu malu maturu. Ovaj ispit je povod za višegodišnju polemiku vezanu za obrazovanje. I pobornici i protivnici male mature postavljaju pitanje – šta su đaci naučili za osam godina? Da li stečeno znanje ostaje u glavama đaka? Da li oni umeju da ga primene? Da li umeju da logički i kreativno razmišljaju? Da li umeju da misle sopstvenom glavom?

Ali ko je taj ko može da nas nauči da mislimo sopstvenom glavom i da li je to posao škole? O ovim temama govoriće psiholozi, nastavnici i dramski umetnici.

PRIMENA DRAME U PREVENTIVNOM RADU SA DECOM I OMLADINOM

4. juna 2014. godine u prostorijama OŠ „Nadežda Petrović“ održan je susret sa stručnjacima Centra za pozitivan razvoj dece i omladine iz Beograda, koji već nekoliko godina sa uspehom primenjuju dramu u prevenciji problema u ponašanju učenika u školama.

Kroz radionicu i diskusiju, nastavnici su upoznati sa tehnikama koje se koriste za procenu informisanosti učenika o različitim problemima, načinima prenošenja znanja putem interaktivnih predavanja i mogućnostima razvijanja socijalnih veština kroz dramske i kreativne radionice. Celokupna metodologija rada demonstrirana je na primeru uvežbavanja veština uspešne kontrole ljutnje i besa.

Susreti sa stručnjacima koji primenjuju dramu i pozorište u obrazovno-vaspitnom radu s decom i mladima program je LOTREK Centra Beograd, u okviru projekta OSTRVA.
Projekat finansira Evropska Unija kroz program „Podrška civilnom društvu” – Delegacija Evropske Unije u Srbiji. Projekat se sufinansira iz budžeta Republike Srbije – Kancelarija za saradnju sa civilnim društvom i Ministarstvo kulture.

26.05.2014.islands tribina BAZAART-a-11-WEBPubliku tribine „Da li smo znali koliko su dobra naša deca?“ činili su najviše mladi volonteri – oni čiji je rad vidno ublažio posledice poplava koje su ovog maja pogodile Srbiju, i koji su bili tema tribine.

Gosti tribine – Biljana Lajović iz Ministarstva prosvete, Dragan Popadić, profesor Socijalne psihologije, Jelena Zajeganović Jakovljević iz UNICEF Srbija i Marko Šelić – Marčelo, hip-hop umetnik i pisac, govorili su o razlozima solidarnosti među ljudima, o činjenici da je desetine hiljada mladih u Srbiji zbog poplava bilo u prilici da bude društveno korisno, o stvaranju potrebe i navike solidarnog rada, o neophodnosti da solidarnost bude organizovana, a naročito oslobođena ideologije, o osećaju koji se javi u čoveku kad nekome pomaže…

Ova tribina će, međutim, biti zapamćena po emocijama, komentarima i idejama mladih volontera. Marko Jovičić iz XIV beogradske gimnazije je, na primer, ispričao da je na prvi humanitarni koncert za decu obolelu od cerebralne paralize koji je njegov „Mikser bend” organizovao sa bendovima drugih gimnazija, došlo pedesetak ljudi, ali da ih je na svakom sledećem koncertu bilo sve više, što je dokaz da ljudi veruju u humanost i pomoć koju ona pruža. Takođe, nije mogao a da ne primeti „da ljudi nisu humani uvek, nego često samo kad ih neko vidi” – tačnije, kad je tu direktorka škole.
Pričali su o podršci roditelja i nerazumevanju profesora za njihov volonterski rad.

lotrec beograd RUZBAZAART vas poziva da u ponedeljak 26. maja u 19 časova dođete u UK “Parobrod“ (Kapetan Mišina 6a) na tribinu posvećenu solidarnosti i hrabrosti mladih ljudi – volonera. 

Zаdesilа nas je velikа nesrećа – poplava nezapamćena u našoj zemlji. Međutim, pored užasa i razaranja, stihija je donela i jedno izuzetno ohrаbrujuće sаznаnje, a to je dа nаšа zemljа  imа hrаbru, požrtvovаnu i solidаrnu mlаdost kojа je pohrlilа dа pomogne ljudimа u nevolji.

Ko su ti mlаdi ljudi? Gde su se „skrivаli“ do sаdа? Dа li je morаlа dа se dogodi kаtаstrofа ovih rаzmerа dа bi se ispoljio potencijаl? Može li se i nа koji nаčin sаčuvаti ovаj entuzijаzаm, kаko bi postаo motor oporаvkа društvа?

Na tribini govore Biljana Lajović, rukovodilac Jedinice za prevenciju nasilja Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije; Dragan Popadić, professor Socijalne psihologije na Filozofskom fakultetu u Beogradu;Jelena Zajeganović Jakovljević, koordinatorka za zdravstvene i programe za mlade u UNICEF-u Srbija; Marko Šelić – Marčelo, hip-hop umetnik i pisac; Volonteri.

Pozivamo volontere da se u što većem broju odazovu pozivu na tribinu.

fotografija-sa-tribine-300x225Uvođenje drame kao nastavnog metoda znatno bi poboljšalo obrazovanje i vaspitanje školske dece – istaknuto je na prvoj tribini projekta OSTRVA, održanoj 8. maja u UK „Parobrod“. Tema tribine bila je „Vaspitanje i škola“. Tribina je bila posvećena Timotiju Džonu Bajfordu.

Učesnici – pedagoškinja Jasmina Šefer, psihološkinja Dragana Koruga,psihološkinja Smiljana Grujić, pedagoškinja Biljana Radosavljević, dramska pedagoškinja Ljubica Beljanski-Ristić i književnik Ljubivoje Ršumović, razgovarali su sa nastavnicima, profesorima, obrazovnim stručnjacima, dramskim umetnicima i studentima o svojim iskustvima i saznanjima u radu na promeni načina kojim se predaje u našim školama.

Jasmina Šefer je podsetila da je naša škola verbalna i pasivna, pa da zato naša deca završe školovanje a da „ne nauče da koriste veštinu mišljenja i zaključivanja. Kao da ih škola samo preplavljuje činjenicama. Zato je važno da se u naše škole uvede više igre kao oponašanja i isprobavanja života, dakle onih elemenata koje sadrži drama.“ Jasmina Šefer je takođe ispričala iskustvo iz rada u osnovnoj školi „Braća Baruh“ u kojoj se sprovodi četvorogodišnji projekat uvođenja grupnog rada u nastavu, igre, zadataka sa više rešenja i istraživačkog rada.

Dragana Koruga je, govoreći o krizi vrednosti u društvu i ulozi obrazovanja u procesu stvaranja pravih vrednosti, zapitala prisutne da li obrazovanje uopšte može bez umetnosti? „Neophodno je uvoditi umetnost u nastavu od početka, i to uvek uz participaciju učenika“ zaključila je, smatrajući da je to način kojim se treba suprotstaviti krizi vrednosti. „Da li je ta kriza možda počela još davno, kad smo negirali i poricali pank da bi nam se pojavio Pink?“

Profili

.............................................

Kalendar događaja

March 2017
pon uto sre čet pet sub ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

ŠALJEMO NA VAŠ E-MAIL
NAJNOVIJE VESTI!

ČAS